E-mail: veterina.ivancna@siol.net

Povezave in obrazci

- Nekomercialni premiki živali
- Zakoni o zaščiti živali
- Izjava o prehranski varnosti za živali namenjene v zakol

Male živali

psi
mačke
ostale živali

PSIpsi

Cepljenje psov

cepljenje psovTako kot pri ljudeh je tudi pri psih pomembno cepljenje proti nalezljivim boleznim. Pse cepimo s cepivom v katerem je kombinacija zaščite proti petim nalezljivim boleznim: pasji kugi, parvovirozi, leptospirozi, virusnemu hepatitisu in kužnemu kašlju..

Cepljenje sicer po zkonu ni obvezno vendar ga veterinarji toplo priporočamo vsem lastnikom psov zaradi varovanja zdravja njihovih ljubljenčkov.

cepljenje psov

Kastracija psa

kastracija psaPsi v puberteti  lahko postanejo neubogljivi in agresivni do ostalih samcev. S kastracijo se zmanjša njihov neželeni nagon, zmanjša se markiranje in označevanje teritorija, zmanjša se tudi možnost za razvoj tumorjev na modih, prostati in ob anusu.

Kastracija je kirurški poseg, kjer psu v splošni anesteziji  odstranimo moda in s tem trajno preprečimo njegovo oploditveno sposobnost.

kastracija psa

Sterilizacija psice

sterilizacija psicePsičke se gonijo dvakrat na leto. Najbolj primeren čas za sterilizacijo je pred njeno prvo gonitvijo, to je nekje pri 5, 6 mesecih starosti.

Zgodnja sterilizacija zmanjša možnost pojava tumuroznih sprememb na rodilih in mlečni žlezi.  S sterilizacijo prekinemo gonitvene cikluse psice, preprečimo neželjene in navidezne brejosti. Sterilizirane psičke nimajo težav z  gnojnimi vnetji maternice

sterilizacija psice

MAČKEpsi

Cepljenje mačk

cepljenje mačkMed najbolj pogoste kužne mačje bolezni spadajo: mačja kuga oz. panleukopenija, virusni rinotraheitis (herpes virus) in calici virus. Naštete bolezni,ki mačko lahko prizadenejo v različnih starostnih obdobjih. Prognoza pri naštetih boleznih mačk je negotova, še posebej to velja za mačjo kugo, ki se pogosto konča s smrtnim izidom.

cepljenje mačk

Kastracija mačka

kastracija mačkaSpolno zreli mačji samci se v času gonitve potepajo naokoli, označujejo svoj teritorij in se za naklonjenost izbrane samice pretepajo z ostalimi mački. S kastracijo se zmanjša njihovo agresivno obnašanje, zmanjšajo se morebitne poškodbe, rane, ugrizi in z njimi tudi virusno neozdravljivi bolezni kot sta mačji AIDS in mačja levkoza.

Poseg je najbolje opraviti pri 4 - 6 mesecev starih mačkih, saj kastracija pri starejših živalih lahko pusti določene negativne lastnosti kot so markiranje in potepanje( mucek še vedno ohrani del svojega nagona).

kastracija mačka

Sterilizacija mačke

sterilizacija mačkeMačke imajo lahko tudi po 4x na leto mladičke. V času gonitve lahko svoje vedenje močno spremenijo; pretirano mijavkajo, se valjajo po tleh, uhajajo od doma, urinirajo na neobičajnih mestih in s tem kažejo, da so pripravljene na paritev.

S sterilizacijo mačke se trajno prekine njen gonitveni ciklus in s tem posledično preprečuje nezaželene brejosti. Zmanjšajo se tudi drugi zdravstveni problemi kot so gnojno vnetje maternice, tumorji na mlečni žlezi, manjša je tudi možnost okužbe z virusno neozdravljivimi boleznimi kot  sta mačji AIDS ( FIV) in mačja levkoza ( FeLV).

sterilizacija mačke

Veterinarstvo

Zobni kamen in paradontalna bolezen pri psih in mačkah

zobni kamen in paradontalna bolezenZobni kamen je težava, ki se pri psih in mačkah pogosto pojavlja. Med hranjenjem se na površini zob nabirajo mehke zobne obloge. Sestavljene so iz delcev hrane, sline in bakterij, ki se naberejo na zobeh. Če se jih ne odstrani, se v njih začnejo nabirati minerali iz sline, obloge otrdijo in iz njih nastane zobni kamen. Bakterije zobnega kamna povzročijo vnetje dlesni (gingivitis).

Zobni kamen nato prodira pod dlesen in tu nastanejo žepki, kjer se lahko bakterije namnožijo. Bolezen se nato širi naprej v vezno in kostno tkivo ob zobu in nastane paradontalna bolezen. Od tu lahko bakterije prodirajo v krvni obtok in povzročijo obolenja notranjih organov. Tkivo ob zobu pa se lahko razgradi do te mere, da zob izpade.

zobni kamen in paradontalna bolezen pri psih in mačkah

Veterinarstvo

Notranji zajedalci pri psih in mačkah

notranji zajedalci pri psih in mačkahNotranji zajedavci ( endoparaziti ) so pogosta nadloga naših domačih ljubljenčkov. Najbolj pogoste so gliste in trakulje, ki so lahko vidne v blatu ali pa prilepljene ob zadku kot bele nitke, ploščice oz. zrnca. Živali infestirane s paraziti se lahko ližejo po zadnjični odprtini oz. se drsajo po zadku. Velikokrat pa se zgodi, da zajedavci niso vidni s prostim očesom, se pa njihova prisotnost zazna preko določenih spremenjenih splošnih znakov našega ljubljenčka. Notranji zajedavci  črpajo in slabijo organizem živali, kar lahko privede do resnih bolezenskih stanj.

notranji zajedalci pri psih in mačkah

OSTALE ŽIVALIostale male živali

Težave z zobmi pri kuncih, morskih prašičkih in činčilah

težave z zobmi pri zajcih, morskih prašičkih in činčilahPri kuncih in malih glodavcih so težave z zobmi eden od najpogostejših vzrokov za obisk pri veterinarju. Zlasti pogosto se pojavlja nepravilen ugriz ali malokluzija. To je nepravilna poravnava zob spodnje in zgornje čeljusti, ko je gobček zaprt.

Težave z zobmi pri kuncih, morskih prašičkih in činčilah